Keburukan Umno Itu Keburukan Melayu juga



Setiap dari keburukan yang di lakukan Umno , orang Melayu nantinya akan terkena tempiasnya , ujar dari  pemangku presiden Umno , yakni adalah Mohamad Hasan .
Jelas dari  Mohamad ,  Umno pun perlu untuk  berhati - hati serta juga cermat didalam perbuatan , kerana ramai sedang memerhati parti tersebut selepas dari kehilangan kuasa .
" Menjaga nama baik Umno ,  bermakna menjaga nama baik orang Melayu .
" Segala buruknya Umno , orang Melayu nanti akan terima tempiasnya . Berhat I -hatilah di dalam bertindak sera juga bercakap , " ujarnya pada saat berucap pada sambutan ulang tahun yang ke-73 Umno di Pusat Dagangan Dunia Putra , Kuala Lumpur, pada petang tadi .
Hadir yang sama , Presiden dari  Umno yang sedang bercuti , Dr Ahmad Zahid Hamidi serta juga bekas dari  perdana menteri , yakni adalah Najib Razak .
Pemimpin PAS yang hadir pada majis tersebut  yakni Ketua Dewan Ulama PAS, Dr Mahfodz Mohamed, Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan serta juga Ketua Penerangan PAS , Nasruddin Hasan .
BN tewas untuk  pertama kalinya pada Pilihan Raya Umum yang ke-14 lalu selepas dari  lebih 60 tahun mengemudi Negara .
Keputusan tersebut  menyaksikan Najib yang terpaksa melepaskan dari  jawatan selaku dari  presiden Umno serta juga pengerusi BN .
Ia pun juga turut untuk mengakibatkan perpecahan didalam BN apa bila rakan serta juga komponennya yang bertindak keluar dari parti , yang  khusus nya parti yang berasal  dari Sabah sera Sarawak.
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==