Anwar Minta Kerajaan Beri Duit Raya



Presiden PKR Anwar Ibrahim kini menggesa kerajaan menimbang , untuktetap memberikan bantuan pada peneroka Felda sempena pada Hari Raya Aidil Fitri .
Beliau jugapengerusi Kaukus Reformasi serta Tadbir Urus Dewan Rakyat mengatakan bahawa perkara tersebut  di bincang didalam mesyuarat kaukus pada hari ini .
" Kami faham dari pada kenyataan dari kerajaan , terutama Azmin Ali yang berkenaan dengan masalah serta juga perbincangaan tentang masa depan .
" Tapi kita telah turun kebawah serta juga kegelisahan tersebut  benar . Orang berdepan masalah dari kewangan pada saat Ramadan serta Hari Raya .
" Jadi apabila mereka dapat pertimbangkan , untuk beri sedikitpun tidak apa , untuk ringan kan beban dari  peneroka Felda . Berapa banyak juga yang  bergantung pada mereka , " ujarnya pada pemberita selepas dari  mempengerusikan mesyuarat tersebut .
Pada tanggal  22 Mei yang lalu , Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali telah  membayangkan peneroka yang mungkin tak akan menerima peruntukan duit raya dari pada kerajaan tahun ini .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==