Alasan Sebenar Kit Siang Tidak Mahu Berdebat

Apabila bekas dari Perdana Menteri, yakni adalah Najib Razak mencabar saya untuk berdebat dengan nya didalam 1 temubual yang pada hari Selasa lalu , perkara yang pertama yang terlintas difikiran saya yakni ; patut kah seseorang tersebut  berdebat dengan seorang kleptokrat , yang memiliki penyakit suka menipu atau pun memang kaki penipu .
Saya pun telah menambah , sekira berlaku nya perdebatan , topik yang terbaik yakni   Bagaimana Malaysia terjerumus menjadi sebuah kleptokrasi global serta juga bagaimana kita boleh untuk  kembali menjadi sebuah negara terulung yang berintegriti  .
Najib pun  kelihatan tak kisah di panggil seorang kleptokrat serta juga  kaki menipu juga bersetuju secara sertamerta dengan topik itu , tapi menambah secara licik : “ Saya terimatajuk di sarankan nya tapi seadil nya serta juga semoleknya kita perlu untuk  bincangkan topic - topik lain semasa dari debat ini . 
Menjawab dari cabaran ini , saya juga telah melantik setiausaha politik saya , Syahredzan Johan serta juga pegawai perhubungan parlimen , yakni adalah Ahmad Faiz Mustafa untuk berurusan dengan pegawai Najib bagi memuktamadkan butir-butir perdebatan ini untuk di langsungkan selepas dari Hari Raya .
Saya punjuga telah mengalu - alukan pandangan & komen dari pada rakyat Malaysia soal topik “ Bagaimana Malaysia terjerumus menjadi sebuah kleptokrasi global serta juga bagaimana kita boleh untuk kembali menjadi sebuah negara terulung yang berintegriti   ini untuk mengemelkan cadangan dari mereka kepada limkitsiang@gmail.com
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==