6 Parti Menghadap Sultan Perak



Sultan Perak , yakni Sultan Nazrin Muizzudin Shah telah menitahkan kepada pemimpin utama dari 6 parti menghadap baginda berhubung dengan isu penggunaan masjid serta juga  surau untuk aktiviti politik dinegeri tersebut .
Mereka yang di panggil merupakan dari Bersatu , Amanah , PKR , DAP , Umno serta juga PAS , lapor Berita Harian .
Mereka termasuk pula Menteri Besar , Ahmad Faizal Azumu yang juga merupakan pengerusi Bersatu Perak , Pengerusi Amanah Perak , Asmuni Awi , Pengerusi PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak serta juga Penasihat DAP Perak Ngeh Koo Ham yang merupakan  speaker dari Dewan Undangan Negeri (DUN) .
Dipihak pembangkang , pemimpin yang di panggil merupakan Ketua Perhubungan Umno Perak , Saarani Mohamad serta juga Pesuruhjaya PAS Perak , yakni adalah Razman Zakaria .
Laporan tersebut , memetik dari sumber , mengatakan bahawa semua pemimpin berkenaan untuk menghadap kepada Sultan Nazrin di Istana Iskandariah di Kuala Kangsar , jam 4 petang tadi .
Mereka pun di panggil berhubung dengan  isu dari penggunaan masjid serta juga  surau serta kemudahannya didalam aktiviti ataupun  program berunsur kepartian pada saat  bulan Ramadan , termasuk pula menggunakan pada logo parti .
Yang terdahulu hari ini , ketua dari Pemuda Amanah Perak , yakni adalah Hasnul Zakarnain Abdul Munaim telah  mendakwa bahawa mengesan sekurang – kurang nya 4 program yang menggunakan namaparti pembangkang dimasjid serta juga surau dinegeri tersebut , baru - baru ini .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==