3 Menteri PH bersama Najib ke Sabah



Menjelang di hari pembuangan undi pilihan raya kecil Sandaka , esok , semakin ramai pemimpin kanan yang berasal dari kedua - dua pihak kerajaan mahupun berasal dari pembangkang mula turun gelanggang .
Di fahamkan , bahawa bekas dari  perdana menteri yakni adalah Najib Razak , yang di sertai oleh anggota Majlis Tertinggi Umno Lokman Adam serta juga Armand Azha Abu Hanifah , telah berkongsi penerbangan bersama dengan Menteri Pengangkutan Anthony Loke , Menteri Pertahanan Mohamad Sabu serta juga Menteri Luar Saifuddin Abdullah .
Pengerusi dari Suruhanjaya Pilihan Raya , yakni adalah Azhar Harun pun juga telah di laporkan didalam penerbangan yang sama , kata sumber tersebut .
Pesawat MAS yang telah berlepas dari Kuala Lumpur sekitar 10.25, 10 Mei , di jangka mendarat di Sandakan pada 1.25 petang.
Ketiga - tiga menteri yang berkenaan berkemungkinan besar juga nantinya akan menyertai dari  ceramah terakhir DAP di Bandar Letat Jaya di Sandakan untuk menyokong dari calon DAP , Vivian Wong .
Sementara dari itu , Najib juga akan melawat pasaraya besar Giant di Bandar Utama , sekitar jam 4 petang pada hari ini , untuk membantu kempen calon PBS , yakni adalha Linda Tsen .
Ini merupakan cubaan terakhir yang berasal dari kedua - dua parti , guna untuk meraih undi yang sebelum kempen pada pilihan raya melabuhkan tirai nya pada tengah malam nanti .
Selain Wong serta juga  Tsen , 3 calon Bebas turut untuk  bertanding didalam pilihan raya kecil , yakni Hamzah Abdullah , Sulaiman Abdul Samat serta juga Chia Siew Yong. Hari pengundian pun telah di tetapkan pada 11 Mei .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==