Yang Bayar Ikat Jamin Najib bukan Rosmah, tapi



Netizen mengatakan bahawa : " 25 pertuduhan , ikat jamin RM 3.5 jt. Ini bukan calang-calang orang yang di tuduh . Kes berat nih ! Berat batu besar kepala atas ada duduk . . . . . " Anda  dapat untuk ke bawah dan tonton video terus, untuk mengetahui info-info lebih lanjut serta lengkap.

Mahkamah Sesyen telah menetapkan bahawa RM3.5 jt sebagai jaminan untuk Najib Razak yang diperuntukkan pada semua 25 tuduhan pengubahan wang haram serta penyalahgunaan tuduhan kuasa yang ia hadapi didalam pemindahan wang 1MDB pada akaun banknya . Hakim Azura Alwi telah menetapkan jumlah itu setelah mendengar hujah-hujah daripada peguam Najib , Shafee Abdullah serta Gopal Sri Ram , pendakwa raya fiat . Mahkamah telah memerintahkan supaya ikat jamin di selesaikan sebelum tanggal 28 September dan juga membenarkan jumlah tersebut di bayar secara ansuran.

Bekas dari presiden serta juga perdana menteri Umno akan membayar RM1 jt yang pertama pada hari ini . Shafee mencadangkan Nizar Najib serta Shahrir Arifin sebagai penjamin Ahli Parlimen Pekan . Mahkamah kemudian juga menetapkan sebutan untuk 16 Nov . kata Shafee " Kami akan membuat permohonan untuk memindahkan kes itu ke-Mahkamah Tinggi tak lama lagi , ". 

Terdahulunya , bekas dari perdana menteri tu di dakwa dengan 21 tuduhan yakni pengubahan wang haram untuk memindahkan dana haram keakaun banknya serta kemudian menggunakan wang itu . Beliau di katakan telah menerima serta menggunakan wang haram tu semasa tempoh jawatannya kisaran tahun 2011 – 2014 . Dia pun juga di tuduh menyalahgunakan kuasa beliau didalam empat lagi tuduhan dibawah Seksyen 23 ( 1 ) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 .


sumber : dharian.com
close
==[ Close ]==