Lapangan Terbang Dibuka Semula



Lapangan Terbang Hong Kong di buka semula , pada hari ini tapi pihak pengurusannya memberi amaran pergerakan penerbangan yang nantinya akan terjejas .
Hal ini selepas dari China mengatakan perihal protes anti - kerajaan yang meluas bahkan juga menyebabkan penerbangan terpaksa di hentikan semalam .
Notis tersebut pun  di terbitkan diaplikasi mudah alih Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong-salah satu lapangan terbang yang paling sibuk di dunia-pada jam 6 pagi .
Lapangan terbang tersebut  menyalahkan penunjuk perasaan , kerana menyebabkan penerbangan yang terpaksa di hentikan , pada Isnin .
" Lapangan Terbang Antarabangsa Hong Kong nantinya akan melaksanakan penjadualan penerbangan, pada hari ini dengan pergerakan penerbangan yang di jangka terjejas , " ujar dari kenyataan tersebut , lapor Reuters .
Sementara dari itu , penunjuk dari perasaan yang menduduki dewan ketibaan selama 5 hari yang lalu , mulai bersurai .
Kebanyakan dari mereka meninggalkan kawasan tersebut sejurus selepas tengah malam , dengan kira - kira 50 penunjuk perasaan yang masih berada disitu pada pagi Selasa .
Seorang wartawan Reuters pun menyaksikan lebih dari 100 penumpang beratur dikaunter tiket Cathay Pacific pada awal pagi hari ini .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==