Kit Siang Patut Tutup Mulut : MP PAS


Setiausaha Badan Perhubungan PAS negeri , Che Abdullah Mat Nawi mengatakan bahawa Lim Kit Siang , patut untuk " tutup mulut " serta juga tak lagi mengkritik Dr Zakir Naik selepas gagal dalam memenuhi undangan hadir ke program pendakwah tersebut di Kelantan , minggu lalu .
Beliau pun yang jugalah pengarah program dari Dr Zakir Naik: The Kelantan Tour 2019 , mengatakan bahawa Lim juga telah melepaskan peluang untuk menyuarakan kritikan nya  , terhadap Zakir secara berdepan .
" Lim di jemput secara rasmi keprogram kemuncak ceramah Zakir pada 9 Ogos lalu , untuk berhujah secara baik serta juga berdepan dengan nya .
" Saya jugalah  memastikan pihak urus setia dalam menyediakan kerusi untuk nya di khemah VVIP . . .  Lama kami menanti tapi Lim Guan Eng pun tidak kunjung tiba . Takut apa YB-ku ? " soal nya yang jugalah anggota parlimen Tumpat didalam kenyataan yang pada hari ini .
Undangan dari  Che Abdullah , susulan kenyataan dari Lim Guan Eng yang menyokong mengenai saranan penulis Anas Zubedy , supaya pendakwah bebas  antara bangsa Dr Zakir Naik , meninggalkan Malaysia yang secara sukarela .
Kenyataan tersebut  menerima kritikan sejumlah pihak , antara nya Timbalan dari  Ketua Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari yang mengatakan bahawa LGE tak faham Perlembagaan Persekutuan serta juga beliau yang sepatut nya meninggalkan Malaysia .
Selain undangan dari pada Che Abdullah ,  Ketua Pemuda PAS Kelantan , Mohd Ariff Abdullah pun mengatakan bahawa penganjur telah menghantar undangan rasmi pada Lim Guan Eng selain dari menyaksikan salinan nya kepejabat DAP  Kelantan , di Kota Bharu .
Lim yang  sebelum ini telah  mengakui menerima undangan tersebut tapi menyifatkan PAS tak memahami mesej yang ingin di sampaikan nya .
" Apabila Pemuda PAS Kelantan faham kenyataan saya-yang di sampaikan didalam bahasa mudah-tentang mengapa saya sokong surat terbuka Anas Zubedy pada Zakir agar secara sukarela untuk meninggalkan Malaysia , mereka tak akan membuat undangan tersebut , " ujarnya .
Zakir yang saat ini bertaraf penduduk , tetap Malaysia yang sedang berdepan dakwaan dalam pengubahan wang haram yang bernilai lebih dari 1.93 bilion rupee (RM115.66 juta) " hasil dari jenayah di India serta juga diluar negara " .
Di akhir bulan yang lalu , Interpol menolak untuk permohonan kerajaan India , untuk memasukkan Zakir kedalam notis merah nya , didalam usaha dalam membawa nya kembali ke India , guna untuk di bicarakan dimahkamah.

sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==