Anjing Mati Kerana Panah



Polis saat ini sedang memburu individu , yang bertindak kejam kerana membunuh seekor anjing , dengan memanah haiwan tersebut hingga mati berhampiran , sebuah kedai serbaneka 24 jam , di Dayang Bay , Kuah di Langkawi .
Ketua Polis Daerah Langkawi , yakni adalah Mohd Iqbal Ibrahim , mengatakan bahawa pihak nya telah menerima laporan perial kejadian tersebut , selepas seorang pengadu wanita yang melihat satu hantaran diFb mengenai seekor anjing , yang di temukan dengan 2 kesan panah dibadan haiwan tersebut .
" Semasa pihak polis sampai ketempat kejadian , anjing tersebut pun telah di tarik oleh orang awam , untuk di buang kelaut . Bagaimana pun bangkai anjing tersebut berjaya di peroleh semula serta juga telah di bawa ke Klinik Haiwan Chenang untuk di bedah siasat memandangkan tak ada Pegawai Veterinar bertauliah di Langkawi , ” ujarnya di Langkawi  pada hari ini .
Mohd Iqbal mengatakan bahawa sehingga saat ini belum dapat untuk di pastikan sama ada ia merupakan  anjing peliharaan ataupun anjing liar , kerana belum terdapat pihak yang tampil untuk  membuat laporan kehilangan haiwan peliharaan .
 “ Kes di siasat mengikut Seksyen 44(1) (d) Akta Binatang 1953 . Polis jugalah meminta pemilik akaun Facebook Chen Liau Weng serta mana - mana pihak yang memiliki maklumat , yang berkaitan agar tampil untuk membantu siasatan , ” ujarnya .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==