Pengakuan Saksi : RM240.000 untuk Malaysian Digest



Portal dari berita Malaysian Digest telah menerima bayaran bentuk cek yang berjumlah hingga RM240,000 dari pada Najib Razak , yang pada saat itu menjabat perdana menteri pada tahun 2015 , ujar dari saksi pendakwaan yang ke-16 , Onn Hafiz Ghazi .
Saksi  yang telah  memberitahu hal ini pada Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur , semasa dari sesi pemeriksaan utama , oleh Timbalan Pendakwaraya yakni Muhammad Saifuddin Hashim Musaim .
Hafiz , yang mempunyai saham portal tersebut melalui Vital Spire Sdn Bhd , mengesahkan telah menerima cek yang berkenaan dari pada Najib , pada 30 Jan tahun 2015,  untuk melancarkan laman berita itu .
Pada saat pemeriksaan , utama oleh Saifuddin , Hafiz mengatakan bahawa portal yang berkenaan dengan membuat liputan berita tempatan serta juga antara bangsa yang antaralain merangkumi isu politik , hiburan serta juga  sukan .
Saifuddin :Siapa arah lancarkan portal tersebut ?
Hafiz :Atas arahan dari Najib . Saya jumpa ia sendiri , di Pejabat Perdana Menteri pada saat itu . Saya dapat cek dari pada ia . ia tandatangan cek tersebut  didepan saya .
Hafiz , yang juga Adun Layang - layang adalah anak dari saudara bekas naib presiden Umno Hishammuddin Hussein , memberi keterangan didalam kes perbicaraan Najib Razak yang berhadapan terhdap pertuduhan jenayah pecah amanah serta juga pengubahan wang haram yang berkaitan dengan  SRC International, bekas dari anak syarikat 1MDB .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==