'Anak komunis, naga besar' Dalam Pilihan Raya Indonesia



Presiden PAS Abdul Hadi Awang , menyatakan rasa “ gerun mengenai perjalanan pilihan raya Indonesia ( Pemilu ) pada tanggal 17 April lepas .
Kini di saksikan betapa munculnya anak - anak dari tokoh Komunis Indonesia dibelakang Pemilu yang baharu sahaja berlangsung , penglibatan dari naga - naga besar dibelakang dari  money politics  ( politik wang ) serta juga medsos yang di belanjakan tersebut sangatlah menggerunkan , ujarnya .
Hadi tak mengulas lebih lanjut yang  berkaitan dengan  kumpulan tersebut .
Meski bagaimanapun , didalam tulisan panjang di Harakahsaily pada hari ini , beliau menyentuh politik di Indonesia yang juga di kaitkan dengan kegiatan komunisme , termasuk dari pengaruh Perang Dingin ,  pemberontakan Komunis ada taun 1948 serta juga rampasan kuasa 30 September 1965 .
Hadi mengatakan bahawa golongan komunis dinegara jiran pun melangkah menggunakan jenama yang baru tanpa pula menyebut Parti Komunis Indonesia ( PKI ) , komunis “ ataupun menjadi syaitan yang menyusup di parti - parti politik yang jendela nya terbuka pada saat waktu malam .
Badan penasihat presiden Indonesia 2 bulan lepas meminta masyarakat untuk selalu waspada dengan  dakwaan kebangkitan dari anak cucu kader dari  PKI .
Beliau meski bagaimana pun telah menegaskan bahawa komunis tak boleh untuk di samakan dengan pengikut dari  presiden yang pertama Indonesia yang di rujuk sebagai Sukarnois dinegara tersebut .
Berdasarkan dari keputusan tak rasmi , Presiden Joko Widodo sekali lagi telah  mempertahankan jawatan ,  dengan mendapat sokongan yang tipis lebih dari  50 peratus dihadapan pencabarnya yakni Prabowo Subianto.

close
==[ Close ]==