Kekecohan Penyokong Najib dengan Pelajar!



Program dari bekas perdana menteri, yakni adalah Najib Razak pada hari ini menyaksikan insiden pergelutan,  antara penyokongnya dengan pelajar dari Universiti Malaya ( UM ) .
Kejadian tersebut  berlaku pada saat Najib sedang berucap didalam program santai direstoran Amjal,  terletak dihadapan UM .
Sekumpulan 6 hingga lapan pelajar sebelum itu,  berkumpul diseberang jalan yang  berhampiran tempat program serta juga menjeritkan slogan " penipu " serta juga " mana RM2.6 bilion " sambil memegang plakad , antara lain berupa gambar badut yang menyerupai bekas perdana menteri, Najib .
Susulan tersebut, penyokong Najib menghampiri mereka serta juga mengoyakkan plakad yang telah di pegang pelajar serta seterusnya berlaku pergelutan . 
Salah seorang pelajar yang turut di lihat di cekik dari belakang sebelum di kerumuni individu yang lain .
Didalam klip rakaman video pemberita,yang turut untuk kelihatan mengoyakkan plakad merupakan Ahli Majlis Tertinggi Umno Lokman Noor Adam .
" Kita tidak peduli , tetapi apabila ia guna gambar Najib , itu gambar bos kita . Hak kita lah kita nak ambil gambar itu , nak koyakkan ke , kan ? " kata dari Lokman didalam klip video tersebut .
Pergelutan di  leraikan dengan kumpulan pelajar yang berkenaan berundur namun penyokong Najib masih sahaja terus mengekor mereka .
Beberapa ketika kemudian , polis dating kemudian di lihat membawa kumpulan pelajar untuk  meninggalkan kawasan tersebut dengan kenderaan polis .
Semalam , maaysiakini melaporkan soal pengurusan Masjid Ar-Rahman , UM pun membuat laporan polis yang berhubung dengan  program yang melibatkan Najib yang telah di katakan akan di adakan dimasjid tersebut pada hari ini , atas alasan bimbang perkara tak di ingini berlaku .
Najib yang melalui kenyataan di Facebook lamannya bagaimanapun telah menafikan  beliau yang mempunyai sebarang program dimasjid tersebut .
Masjid Ar-Rahman yang  terletak kira - kira 400 m dari Restoran Amjal .
sumber : malaysiakini.com

close
==[ Close ]==