"Crybabies", Untuk Siapa?



Menteri Hal Ehwal Ekonomi yakni Mohamed Azmin Ali mendakwa , bahawa dalam kenyataannya yang  melalui Twitter yang telah menyebutkan,  bahawa Malaysia kini memerlukan pemimpin yang nantinya akan berjuang sehingga kesaat akhir , serta  bukan nya pemimpin ‘crybabies’ ataupun cengeng di tujukan pada diri sendiri .
Yang sebelum ini,  spekulasi pun bertiup kencang bahawa ciapan dari Twitter timbalan presiden PKR itupun  merujuk pada Nurul Izzah Anwar ,  pada wawancaranya bersama Straits Times , Singapura , antara lain telah menyatakan bahawa kekecewaan terhadap Pakatan Harapan,  kerana usaha dalam perubahan yang perlahan dibawah pentadbiran dari kerajaan yang baru .
“ Tak ada la . . .   saya memberi nasihat pada diri saya , ” ujar Azmin pada pemberita yang apabila ditanya perihal perkara tersebut selepas dari melawat mangsa mangsa yang di landa ribut  di Gombak , petang tadi .

Ditanya sama beliau mempunyai nasihat kepada Nurul Izzah , Azmin pun menjawab : " Siapalah saya nak beri nasihat ? ”
Beliau pun enggan di heret didalam pertikaman lidah terhadap ayah Nurul Izzah yang juga merupakan Presiden PKR , ujar Anwar Ibrahim yang mengatakan bahawa , “ ada orang yang hanya cuma mahu mempertahankan kedudukannya dengan apa cara yang sekali pun . ”
“ Dia ( Anwar ) tidak kata kata sayapun , awak pandai - pandai je , nak tuduh ia .
“ Jangan tuduh , dia . Tidak , tidak , ia tidak sebut , ” ujar Azmin .
Ini pun di sebalik kenyataan dari Anwar yang pula menasihatkan timbalannya tersebut  “tenangkan diri” dari pada hanya membuat kenyataan .
Didalam wawancaranya terhadap akhbar Singapura tersebut , Nurul Izzah , yang juga merupakan Anggota Parlimen Permatang Pauh , memberi gambaran gambaran bahawa penggal inilah merupakan yang terakhir untuknya sebagai wakil rakyat .
Yang antara lain , Nurul Izzah menyatakan bahawa rasa kecewanya dengan kemasukan bekas dari wakil rakyat Umno didalam parti komponen dari PH .
sumber : malaysiakini.com
close
==[ Close ]==